Правила самоорганізації.

Якщо ви відчуваєте , як бездарно проходить час, і ви щиро прагнете робити більше , то ви зможете підкорити собі час . Для цього потрібні лише дві речі : організованість і самодисципліна. Ми пропонуємо вам ряд правил , які допоможуть вам цього домогтися.

1 . Визначте точно свою мету. Не знаючи напевно , до чого ми прагнемо , нам важко почати . Визначте кінцевий « пункт призначення». Це допоможе вам набагато швидше досягти його. Усвідомлення кінцевої мети - вирішальна умова економії часу.

2 . Виділіть головне і зосередьтеся на ньому. Запишіть на листку в порядку важливості самі термінові справи . Візьміться за справу № 1 і не відступати від нього , поки не закінчите . Потім також поступите зі справою № 2 , потім із справою № 3 і т.д. Наступного дня знову зосередьтеся на найголовнішому .

3 . Придумуйте для себе стимули і заохочення. Психологи вважають , що ми краще виконуємо те , що нам подобається робити. Перетворити свої заняття з «треба» в «хочеться» можна тільки самостімулірованія і самопоощреніе . В якості таких можуть бути поїздка за місто в зелену зону , зустріч з друзями після завершення роботи , читання улюбленої книги , перегляд фільму і т.п. Продуктивність вашої діяльності підвищиться майже автоматично.

4 . Встановіть тверді терміни. Один із способів зв'язати себе зобов'язанням - призначити для виконання справи конкретну дату. Але пам'ятайте , що терміни повинні бути реальними , інакше вам не вдасться виконати свої зобов'язання , ви « охолонете » і відмовитеся від самої справи .

Обов'язково твердо дотримуйтеся наміченої дати. Чи не розслабляйтеся і не заспокоюйте себе міркуваннями про те , що ви не зможете виконати роботу в строк , що його можна продовжити . Навпаки , будьте непохитні , як були б непохитні до того підлеглому , який пообіцяв щось зробити до певного дня і не зробив. У цьому випадку можна придумати собі якесь покарання , позбавити себе того чи іншого задоволення, наприклад , відмовити собі в перегляді улюбленої телепередачі .

5 . Проявляйте рішучість. Не відкладайте справу з дня на день. І якщо ви щось зробили , то не втрачайте часу на вихваляння прийнятого вами рішення. Рухайтеся далі .

6 . Навчіться говорити «ні». Якщо ви не будете слідувати цьому правилу , то опинитеся залученими в такі справи , якими ви ніколи не зайнялися б по своїй волі. Програма вашої самодисципліни і економії часу повинна включати вміння відділяти другорядне від головного.

Звичайно , іноді корисно відволіктися від справ , розім'ятися. Якщо таке бажання проявляється дуже сильно , то задовольните його , пограйте в теніс або волейбол , сходіть в басейн , в кіно або посидьте над шаховою партією , займіться домашніми справами. Але уникайте безцільних занять , якщо в іншому місці час можна провести корисніше .

7 . Чи не «пов'язати » в телефонних розмовах. Телефон - сучасний засіб економії часу , особливо , коли треба з'ясувати непорозуміння , віддати вказівку або умовитися по телефону. Остерігайтеся порожньої балаканини , заздалегідь визначаючи , про що і з ким ви збираєтеся говорити .

8 . Заведіть записну книжку , тижневик . Всі запам'ятати можна. Не завантажуйте свою пам'ять - записуйте всі майбутні справи , яскраві думки , номери телефонів і т.д. Доцільно залишати записки для себе на письмовому столі , біля дзеркала , за автомобільним козирком від сонця і т.п. Вони допоможуть вам завжди бути напоготові щодо всіх дрібних справ .

9 . Подбайте про своє оточення . Люблячі поговорити друзі і товариші можуть « провалити » найкращі ваші наміри витримати терміни. Тактовно дайте зрозуміти їм , що ви дуже зайняті. Якщо у вашу кімнату ходить багато народу , спробуйте розташувати своє робоче місце так , щоб сидіти обличчям до стіни. Можна перенести час відпочинку або обіду і залишатися працювати , коли люди йдуть.

10 . Вчіться слухати. Якщо з першого разу ви будете прагнути отримувати вичерпні відомості , ви зможете уникнути серйозних помилок , повторень і переробок . Перш ніж щось робити , приділіть увагу інструктажу , а також уточніть : де, коли, як , що і чому ? Якщо що-небудь залишається неясним , відразу ж запитаєте .

11 . Уникайте шаблону в роботі. Багато хто з нас стають жертвами шаблонного , негнучкого мислення. Працюючи завжди певним чином , ми часом вважаємо, що це - то і є найкращий з можливих способів. Але будь-яку роботу можна удосконалити , варто тільки трохи подумати . Якщо зараз ви робите щось в одній послідовності , спробуйте інший порядок. Може бути , вийде швидше . Подумайте про те , а не передати чи іншим частина найпростіших функцій , що не вимагають особливої ​​кваліфікації . Чи не можна скористатися комп'ютером , щоб зберегти час ? Чи не слід поцікавитися , як інші економлять час ?

12 . Не упускайте з уваги дрібниці . Попередити раптові дрібні неполадки можна тоді , коли ви завжди будете мати під рукою достатній запас предметів , найбільш часто вживаних у вашій роботі , у вашому побуті , - будь це якісь запасні деталі або канцелярське приладдя.

13 . Приступайте до справи відразу ж. Деякі люди , перш ніж взятися за роботу , починають довго приводити в порядок свої столи , дивляться свіжу пресу , лагодять все олівці , випивають чашку кави , а потім дивуються , куди ж поділося час !

14 . Повністю використовуйте час . У кожного з нас є можливість збільшити свою продуктивне час , повніше використовувати його. Це означає , що час вимушеного неробства (їзда в транспорті , очікування в черзі і т.п.) можна зайняти такими справами , як читання , уявне планування свого завтрашнього дня , обдумування вирішуваних завдань , переглядання своїх записок і т.п.

15 . Слідкуйте за тим , на що ви витрачаєте вільний час. Якщо гра у волейбол або риболовля з друзями допомагають вам відпочити і освіжитися - прекрасно ! Але не віддавайте таким заняттям тільки тому , що так роблять ваші знайомі . Ми можемо зберегти годинник , якщо будемо трохи вимогливими при виборі кінокартин і телепередач , які дивимося , книг і журналів , які читаємо .

16 . Вчіться перемикатися. Майже ніколи наш організм не « вимикається » відразу , як правило , втомлюються лише окремі групи м'язів. Перемикаючись на інші заняття , ви зможете побороти відчуття втоми і зробити більше. Свого часу це експериментально довів І.М. Сєченов . Так , якщо кілька годин ви працювали сидячи і стали втомлюватися, перейдіть на роботу , яку треба робити стоячи або при якій треба рухатися. Якщо ви весь день на ногах , займіться сидячою роботою . Така зміна дасть вам можливість відчути себе бадьоріше.

17 . Починайте раніше. Піднімайтеся вранці всього на 15-20 хвилин раніше звичайного і ви задасте позитивний тон всьому дню , оскільки не будете надмірно нервувати , боячись спізнитися , зможете багато чого пригадати з того , що належить сьогодні зробити і т.п.

Поставтеся до цих правил серйозно. І тоді час стане вашим союзником , а не ворогом.

Телефони довіри (консультативні): Міністерство освіти і науки України - (044)481-32-21(11), Міністерство охорони здоров"я України - 0-800-801-333, Департамент освіти і науки Одеської ОДА - (048)728-86-07, Котовське медичне училище - (04862) 2-16-06